Peio, Viqui i Curro

(CAT)
Peio és sacerdot, Viqui és monja. Han muntat un hospital de campanya a l’Església de Santa Anna, a uns trenta metres del Portal de l’Àngel, un carrer comercial de Barcelona.

Allí acullen a emigrants adolescents que van buscant empara.

Peio es va posar en contacte amb Curro, dissenyador, que amb l’ajuda d’un fuster del Raval i uns exsensesostre, van enginyar un somier de posar i treure sobre els bancs de la capella. Disseny social i solidari.

Curro és Curro Claret, professor d’un dels Tallers de la Festa 2018, col·laborador de la Fundació Arrels i que ja en el llunyà 2010 havia dissenyat un banc d’església convertible en llit, al qual va batejar com Per l’amor de Déu. El banc mai va arribar a produir-se ni el va comprar cap parròquia.

Aquest text aquesta inspirat i afusellat en part del text Una parella divina, de Juli Capella, publicat el 29 de juliol en El Periódico.

 

Curro_21

Fotografia de Juan Lemus

 

Peio, Viqui y Curro

(CAST)
Peio es sacerdote, Viqui es monja. Han montado un hospital de campaña en la Iglesia de Santa Anna, a unos treinta metros del Portal de l’Àngel, una calle comercial de Barcelona. Allí acogen a emigrantes adolescentes que van buscando amparo.

Peio se puso en contacto con Curro, diseñador, que con la ayuda de un carpintero del Raval y unos exsintecho, ingeniaron un somier de quita y pon sobre los bancos de la capilla. Diseño social y solidario.

Curro es Curro Claret, profesor de uno de los Tallers de la Festa 2018, colaborador de la Fundació Arrels y que ya en el lejano 2010 había diseñado un banco de iglesia convertible en cama, al que bautizó como Por el amor de Dios. El banco nunca llegó a producirse ni lo compró ninguna parroquia.

Este texto esta inspirado y fusilado en parte del texto Una pareja divina, de Juli Capella, publicado el 29 de julio en El Periódico.