La Festa es mou. De Portbou al Poblenou*

Encara tristos per haver d’abandonar el nostre estimat Portbou, la propera edició de la Festa del Grafisme es trasllada provisionalment a Barcelona i manté les dates previstes, dissabte 17 i diumenge 18 de setembre de 2022.

BAU, Centre Universitari d’Arts i Disseny ens ha cedit les seves instal·lacions i allà, a l’edifici Pujades (Pujades 118), hi haurà la nostra caserna general i tindran lloc algunes de les nostres activitats, que s’estendran pel barri del Poblenou que celebra també aquest fi de setmana la festa major.

La tretzena edició de la Festa, després dels dos anys de paralització a causa del COVID19, és la primera que se celebra al voltant d’un tema: art i disseny. Les activitats (exposicions, experiències, tallers, sorpreses, conferències…) giraran al voltant de les fronteres, les interferències, les relacions, les apropiacions… que tenen lloc entre l’art i el disseny (gràfic) o entre el disseny (gràfic) i l’art.

* Entre els membres del col·lectiu organitzador de la Festa del Grafisme, solem acabar les nostres comunicacions internes amb un Només és disseny gràfic, però ens agrada, una frase robada del col·lectiu Grrr (germen de la Festa) que alhora s’inspirava en part de la lletra d’una cançó dels Stones. En aquesta ocasió vaig estudiar la possibilitat de titular el post amb una cosa així com Primer prenem Portbou, ara toca a Barcelona inspirat en una cançó de Leonard Cohen, però finalment m’he decidit per aquest De Portbou al Poblenou, en record als Beatles del 63.

Portbou_Poblenou-2

Portbou_Poblenou-2_bis

 

La Festa se mueve. De Portbou al Poblenou*

Todavía tristes por tener que abandonar nuestro querido Portbou, la próxima edición de la Festa del Grafisme se traslada provisionalmente a Barcelona y mantiene las fechas previstas, sábado 17 y domingo 18 de septiembre de 2022.

BAU, Centro Universitario de Artes y Diseño nos ha cedido sus instalaciones y allí, en el edificio Pujades (Pujades 118), estará nuestro cuartel general y tendrán lugar algunas de nuestras actividades, que se extenderán por el barrio del Poblenou que celebra también ese fin de semana su fiesta mayor.

La treceava edición de la Festa, después de los dos años de paralización debido al COVID19, es la primera que se celebra en torno a un tema: arte y diseño. Las actividades (exposiciones, experiencias, talleres, sorpresas, conferencias…) girarán en torno a las fronteras, interferencias, relaciones, apropiaciones… que tienen lugar entre el arte y el diseño (gráfico) o entre el diseño (gráfico) y el arte.

* Entre los miembros del colectivo organizador de la Festa del Grafisme, solemos terminar nuestras comunicaciones internas con un Sólo es diseño gráfico, pero nos gusta, una frase robada del colectivo Grrr (germen de la Festa) que a su vez se inspiraba en parte de la letra de una canción de los Stones. En esta ocasión barajé la posibilidad de titular el post con algo así como Primero tomamos Portbou, ahora le toca a Barcelona inspirado en una canción de Leonard Cohen, pero finalmente me he decidido por este De Portbou a Poblenou, en recuerdo a los Beatles del 63.

 

Portbou_Poblenou-3