Gràfiques de la Revolta («timeline»)
(CAT) L’àmbit de la investigació abraça des dels inicis del Situacionisme fins a la fundació del moviment Altermundista, tot i que té connexions amb fenòmens anteriors i posteriors. Aquest període no és casual. És durant els 60, 70, 80 i 90, on el fenomen de l’autoedició obté una dimensió social més important. I ho va ser per raons tecnològiques, abans dels 60′ hi havia pocs mètodes “casolans” per editar i imprimir publicacions, flyers i cartells, després dels 2000′ la tecnologia digital i les incipients xarxes socials van traslladar aquesta activitat d’impressió més o menys clandestina al territori d’Internet. Al timeline trobareu publicacions, esdeveniments i grups tant locals com internacionals, tot i que de ben segur que he pecat de centrar-me molt en occident. Veureu un codi de colors fàcilment detectable. Els items estan endreçats cronològicament i simptomàticament veureu que hi ha moments de gran intensitat i d’altres més tranquils. Amb aquest peça continua la recerca. Per a fer-la he tingut la sort de comptar amb la tasca gràfica de Laura Meseguer i Gerard Joan, ambdós son d’aquells dissenyadors que sempre et donen llebre per gat, es a dir que sempre t’aporten molt més del que els demanes. Exposició
Gráficas de la Revuelta (timeline)(CAST) El ámbito de la investigación abarca desde los inicios del Situacionismo hasta la fundación del movimiento Altermundista, aunque tiene conexiones con fenómenos anteriores y posteriores. Este período no es casual. Es durante los 60, 70, 80 y 90, donde el fenómeno de la autoedición obtiene una mayor dimensión social. Y lo fue por razones tecnológicas, antes de los 60′ había pocos métodos “caseros” para editar e imprimir publicaciones, flyers y carteles, después de los 2000′ la tecnología digital y las incipientes redes sociales trasladaron esta actividad de impresión más o menos clandestina en el territorio de Internet. En el timeline se encuentran publicaciones, eventos y grupos tanto locales como internacionales, aunque seguro que he pecado de centrarme mucho en occidente. Veréis un código de colores fácilmente detectable. Los items están ordenados cronológicamente y sintomáticamente veréis que hay momentos de gran intensidad y otros más tranquilos. Con esta pieza continúa la búsqueda. Para hacerla he tenido la suerte de contar con la labor gráfica de Laura Meseguer y Gerard Joan, ambos son de aquellos diseñadores que siempre te dan liebre por gato, es decir que siempre te aportan mucho más de lo que les pides. Exposición
|