Experiència 4. Nacho Sánchez. Made in BCN

(CAT)
Made in Bcn parla d’identitat territorial i fa honor al seu propi nom: Barcelona. El projecte té com a propòsit qüestionar quin benefici aporta la identitat d’un territori quan aquest, és un objecte de consum purament estereotipat i el seu valor cultural queda trepitjat per xancletes, mitjons blancs i pals de selfie, evidenciant un model de ciutat que aposta per la confrontació d’una «perifèria» completament eclipsada i un «centre» abassegador en constant expansió.

En un entorn on el disseny es presenta com a agent de canvi i es posa al servei de la transformació social, Made in Bcn busca especular, proposar futurs possibles redefinint i qüestionant el model de ciutat actual. El projecte proposa com a escenari, una Barcelona despullada i alliberada de la seva identitat de plàstic, reduïda a la seva expressió més quotidiana. I es pregunta: Què quedaria?

El principal objectiu del projecte és parlar de Barcelona des d’una perspectiva personal, subjectiva. Prendre una posició, madurar-mitjançant el procés de disseny plantejant més preguntes que respostes i poder confrontar així la incoherència ètica que viu el teixit urbà de la ciutat.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

 

Experiencia 4. Nacho Sánchez. Made in BCN

(CAST)
Made in Bcn habla de identidad territorial y hace honor a su propio nombre: Barcelona. El proyecto tiene como propósito cuestionarse qué beneficio aporta la identidad de un territorio cuando éste, es un objeto de consumo puramente estereotipado y su valor cultural queda pisoteado por chanclas, calcetines blancos y palos de selfie, evidenciando un modelo de ciudad que apuesta por la confrontación de una “periferia” completamente eclipsada y un “centro” acaparador en constante expansión.

En un entorno donde el diseño se presenta como agente de cambio y se pone al servicio de la transformación social, Made in Bcn busca especular, proponer futuros posibles redefiniendo y cuestionando el modelo de ciudad actual. El proyecto propone como escenario, una Barcelona despojada y liberada de su identidad de plástico, reducida a su expresión más cotidiana. Y se pregunta: ¿Qué quedaría?

El principal objetivo del proyecto es hablar de Barcelona desde una perspectiva personal, subjetiva. Tomar una posición, madurarla mediante el proceso de diseño planteando más preguntas que respuestas y poder confrontar así la incoherencia ética que vive el tejido urbano de la ciudad.

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC