Pirulís. Columnes d’expressió lliure

(CAT)
Pirulís. Columnes d’expressió lliure és una intervenció gràfica realitzada per David Torrents que ens convida a reflexionar sobre el sentit del cartell al carrer, en el context actual on la comunicació digital ha pres l’avançada. David Torrents va col·laborar amb la Festa del Grafisme en l’edició del 2014 participant en l’exposició de Cartells culturals i polítics.

A Barcelona els cartells es pengen en columnes que en diem col·loquialment «pirulís», elements de mobiliari urbà que també es troben a la majoria de capitals europees. Però a casa nostra, els «pirulís» tenen un tret poc conegut: les columnes publicitaries de Barcelona són públiques. De fet, molts barcelonins no saben que oficialment s’anomenen «Columnes d’expressió lliure», i no són propietat de cap empresa privada, així per usar-les, no s’ha de demanar cap mena de permís.
Caminem, mirem, badem pel carrer i potser veiem d’esbiaix un cartell mal enganxat que penja d’un pirulí de colors, mentre un candidat ens somriu amb falsa modèstia. Som lectors involuntaris de cartells que ens espien. Els carrers són l’escenari de la poesia dels missatges mig estripats, a vegades trobats fortuïtament a la vorera en forma de paper. Ens els creiem? Ens importen? Els entenem? Els llegim? Els necessitem?

Inauguració
Dijous 14 de febrero a les 19:00h
Exposició
Del 14 de febrer al 23 d’abril
Nivell 0
Arts Santa Mònica
La Rambla, 7
Entrada lliure

Horari
– De gener a març
Dimarts a dissabte: De 10:00 a 20:00h
Diumenges i festius: De 11:00 a 19:00h
– D’abril a octubre
Dimarts a dissabte: De 11:00 a 21:00h
Diumenges i festius: De 11:00 a 19:00h

Pirulis_D.Torrents

 

Pirulís. Columnas de expresión libre

(CAST)
Pirulís. Columnas de expresión libre es una intervención gráfica realizada por David Torrents que nos invita a reflexionar sobre el sentido del cartel en la calle, en el contexto actual donde la comunicación digital ha tomado la delantera. David Torrents colaboró con la Festa del Grafisme en la edición del 2014 participando en la exposición de Carteles culturales y políticos.

En Barcelona los carteles se colocan en columnas, a las que se conoce coloquialmente como “pirulís”, elementos de mobiliario urbano que también se encuentran en la mayoría de las capitales europeas. Pero en nuestra ciudad, los “pirulís” tienen una característica poco conocida: las columnas publicitarias de Barcelona son públicas. De hecho muchos barceloneses no saben que oficialmente se llaman “Columnas de expresión libre”, y no son propiedad de ninguna empresa privada, así que para usarlas no hay que pedir ningún tipo de permiso.
Andamos, miramos, vagamos sin rumbo por la calle y quizá vemos de refilón un cartel mal pegado que cuelga de un pirulí de colores, mientras un candidato nos sonríe con falsa modestia. Somos lectores involuntarios de carteles que nos espían. Las calles son el escenario de la poesía de los mensajes medio rotos, a veces encontrados fortuitamente en la acera en forma de papel. ¿Nos los creemos? ¿Nos importan? ¿Los entendemos? ¿Los leemos? ¿Los necesitamos?

Inauguración
Jueves 14 de febrero a las 19:00h
Exposición
Del 14 de febrero al 23 de abril
Nivel 0
Arts Santa Mònica
La Rambla, 7
Entrada libre

Horario
– De enero a marzo
Martes a sábado: De 10:00 a 20:00h
Domingos y festivos: De 11:00 a 19:00h
– De abril a octubre
Martes a sábado: De 11:00 a 21:00h
Domingos y festivos: De 11:00 a 19:00h

Pirulis_D.Torrent2

Pirulis_D.Torrent3

Pirulis_D.Torrents_1