Futurs del disseny

(CAT)
Els propers dies 21 i 22 de febrer tindran lloc les «Jornades Futurs del Disseny. Noves pràctiques i significats ». Organitzades per ADG-FAD amb la col·laboració del Museu del Disseny de Barcelona, les Jornades tenen la intenció de servir de lloc de reflexió sobre el futur del disseny gràfic, un àmbit de pràctica que, com altres camps del disseny, (especialment des dels inicis del segle XXI), es troba en un estat de redefinició dels seus límits i categories.

Entre els participants es troba Andreu Balius, amic de la Festa del Grafisme des dels seus inicis que presentarà Tipografia i multilingüisme. Dos casos pràctics
Una reflexió al voltant de com en els darrers anys, el disseny de tipografia ha experimentat un creixent interès per entorns culturals diferents a l’alfabet llatí. A la presentació es mostraran dos enfocaments diferents en el disseny de tipografia multiescritura i dos casos en els quals s’han aplicat: el disseny de tipografia com una estratègia per a la comunicació corporativa (tipografia Seat Bcn) i com una eina d’empoderament en determinats contextos socials (tipografia Tubqal).

També volem destacar, entre molts altres, les presentacions de Pau de Riba (Oportunitats professionals fora del model estudi-client), David Torrents (Disseny gràfic sense encàrrec?), L’Apòstrof (Crucrucru, el pont entre el disseny i l’economia solidària), Lluc Massaguer (Previsió de perfil acadèmic i professional del dissenyador gràfic en un futur proper) o Pia Reynoso (Recuperació, caracterització i identificació del mètode Isotype, com una eina del Comuns)

Podeu veure el programa complet aquí.

La inscripció per assistir a Futurs del Disseny és gratuïta però es necessita confirmació prèvia en aquest enllaç.

 

futurs_del_disseny

 

Futuros del diseño

(CAST)
Los próximos días 21 y 22 de febrero tendrán lugar las «Jornadas Futuros del Diseño. Nuevas prácticas y significados». Organizadas por ADG-FAD con la colaboración del Museu del Disseny de Barcelona, las Jornadas tienen la intención de servir de lugar de reflexión sobre el futuro del diseño gráfico, un ámbito de práctica que, como otros campos del diseño, (especialmente desde los inicios del siglo XXI), se encuentra en un estado de redefinición de sus límites y categorías.

Entre los participantes se encuentra Andreu Balius, amigo de la Festa del Grafisme desde sus inicios que presentará Tipografía y multilingüismo. Dos casos prácticos
Una reflexión en torno a como en los últimos años, el diseño de tipografía ha experimentado un creciente interés por entornos culturales diferentes al alfabeto latino. En la presentación se mostrarán dos enfoques diferentes en el diseño de tipografía multiescritura y dos casos en los que se han aplicado: el diseño de tipografía como una estrategia para la comunicación corporativa (tipografía Seat Bcn) y como una herramienta de empoderamiento en determinados contextos sociales (tipografía Tubqal).

También queremos destacar, entre muchos otros, las presentaciones de Pau de Riba  (Oportunidades profesionales fuera del modelo estudio-cliente), David Torrents (¿Diseño gráfico sin encargo?), L’Apòstrof (Crucrucru, el puente entre el diseño y la economia solidaria), Lluc Massaguer (Previsión de perfil académico y profesional del diseñador gráfico en un futuro próximo) o Pía Reynoso (Recuperación, caracterización e identificación del método Isotype, como una herramienta del Procomún)

Podéis ver el programa completo aquí.

La inscripción para asistir a Futuros del Diseño es gratuita pero se necesita confirmación previa en este enlace.

Futurs_disseny_gràfic_col·lectiu