Los Modlin

[CAT]

Una història increïble rescatada de les escombraries. Deu anys l’ha portat a Paco Gómez escriure Los Modlin. Una dècada d’investigació, plena de vicissituds, per compondre un puzle narratiu en el qual l’autor reconstrueix, a partir d’unes fotografies que troba en les escombraries, la inquietant i estranya història dels Modlin, una família d’artistes americans obsessionats amb la fama que es van establir a Madrid en l’Espanya dels anys 70.

La família Modlin va estar connectada amb multitud d’esdeveniments històrics del segle XX, tant als Estats Units com a Espanya, i durant la seva vida van escampar pistes perquè la seva peripècia fora explicada de la manera que ells van decidir. Paco Gómez es converteix així amb aquest llibre en l’executor del desig d’unes persones que estan mortes i a les que mai va conèixer.

Los Modlin és un llibre atípic a mig camí entre la literatura i la fotografia; conforma un relat que es llegeix mentre es veu o es veu mentre es llegeix, on el lector es va a poc a poc convertint en espectador generant una pel·lícula en la seva imaginació. Text i imatge formen un mateix cos literari en el qual conflueixen de manera natural gèneres literaris tan diferents com la crònica periodística, la biografia detectivesca, els diaris, la ficció i, per descomptat, la fotografia.

Paco Gómez. Experiència.
Dissabte 1 d’octubre. A les 16 i 19 h.

modlin_2 modlin_3 modlin_4

Los Modlin
[CAST]

Una historia increíble rescatada de la basura. Diez años le ha llevado a Paco Gómez escribir Los Modlin. Una década de investigación, llena de vicisitudes, para componer un puzle narrativo en el que el autor reconstruye, a partir de unas fotografías que encuentra en la basura, la inquietante y extraña historia de los Modlin, una familia de artistas americanos obsesionados con la fama que se afincaron en Madrid en la España de los años 70.

La familia Modlin estuvo conectada con multitud de acontecimientos históricos del siglo XX, tanto en Estados Unidos como en España, y durante su vida esparcieron pistas para que su peripecia fuera contada de la forma que ellos decidieron. Paco Gómez se convierte así con este libro en el ejecutor del deseo de unas personas que están muertas y a las que nunca conoció.

Los Modlin es un libro atípico a medio camino entre la literatura y la fotografía; conforma un relato que se lee mientras se ve o se ve mientras se lee, donde el lector se va poco a poco convirtiendo en espectador generando una película en su imaginación. Texto e imagen forman un mismo cuerpo literario en el que confluyen de manera natural géneros literarios tan distintos como la crónica periodística, la biografía detectivesca, los diarios, la ficción y, por supuesto, la fotografía.

Paco Gómez. Experiencia.
Sábado 1 de octubre. A las 16 y 19 h.