# estar-se a casa 29

(CAT)
Descentralitzant el disseny. Som de l’opinió que el món anglosaxó, no importa si parlem d’Estats Units, Anglaterra o fins i tot Austràlia, fagocita tota la informació sobre disseny a nivell mundial. No és freqüent conèixer projectes rellevants realitzats en altres països i avui volem compartir amb vosaltres el projecte Modes of Criticism (si, tot i la descentralització geogràfica, a nivell d’idioma, l’anglès continua sent la norma) amb base a Porto (Portugal) .

Modes of Criticism és una revista de crítica de disseny que originalment es va crear com una plataforma per a la investigació de Francisco Laranjo al London College of Communication, evolucionant en una revista que treballa per a la politització del discurs i la pràctica del disseny i resideix en el Shared Institute. A la seva web podeu veure i llegir des dels 5 números editats de la revista, fins diversos textos escrits pel mateix Francisco Laranjo i algunes entrevistes, assajos i col·laboracions. Coses com Disseny gràfic crític. Crític de què?, un article que investiga l’herència del terme «disseny gràfic crític» al destacar els seus precedents i manifestacions en la pràctica i educació de el disseny gràfic contemporani. O A la merda tot, un assaig que debat l’article seminal Fuck Content (2005), desafiant la idea fal·laç que la història del disseny gràfic és una història de la forma, no d’el contingut.

Modes of Criticism és una oportunitat per llegir sobre disseny, no per veure-ho.

 

Aprendi muy pronto

 

# estar-se a casa 29

(CAST)
Descentralizando el diseño. Somos de la opinión de que el mundo anglosajón, no importa si hablamos de Estados Unidos, Inglaterra o incluso Australia, fagocita toda la información sobre diseño a nivel mundial. No es frecuente conocer proyectos relevantes realizados en otros países y hoy queremos compartir con vosotros el proyecto Modes of Criticism (si, a pesar de la descentralización geográfica, a nivel de idioma, el inglés sigue siendo la norma) con base en Oporto (Portugal).

Modes of Criticism es una revista de crítica de diseño que originalmente se creó como una plataforma para la investigación de Francisco Laranjo en el London College of Communication, evolucionando en una revista que trabaja para la politización del discurso y la práctica del diseño y reside en el Shared Institute. En su web podéis ver y leer desde los 5 números editados de la revista, hasta diversos textos escritos por el mismo Francisco Laranjo y algunas entrevistas, ensayos y colaboraciones. Cosas como Diseño gráfico crítico. ¿Crítico de qué?, un artículo que investiga la herencia del término «diseño gráfico crítico» al destacar sus precedentes y manifestaciones en la práctica y educación del diseño gráfico contemporáneo. O A la mierda todo, un ensayo que debate el artículo seminal Fuck Content (2005), desafiando la idea falaz de que la historia del diseño gráfico es una historia de la forma, no del contenido.

Modes of Criticism es una oportunidad para leer sobre diseño, no para verlo.

 

ModesOfCriticism_1 ModesOfCriticism_2 ModesOfCriticism_3