# estar-se a casa 30

(CAT)
Revistes. Avant Garde va ser una publicació -ignorada pel gran públic i ara venerada per dissenyadors gràfics de tot el món- que va trencar tabús, va posar nerviós a més d’un i va fer alguns enemics. La revista va ser una creació de Ralph Ginzburg i la tercera col·laboració amb Herb Lubalin, dissenyador, director d’art i especialista en creació i aplicació de fonts tipogràfiques.
Avant Garde va funcionar durant 3 anys, publicant 14 números en format quadrat i va tancar a causa de que Ralph Ginzburg va perdre la seva llarga batalla legal amb el govern dels Estats Units, amb càrrecs per obscenitat, en part a causa de la primera col·laboració de Ralph i Herb a la revista Eros, però això és una altra història i una altra revista.
Podeu veure els 14 números complets de la revista, digitalitzats aquí.

Wet, la revista gourmet del bany va ser creada i publicada per Leonard Koren de 1976 a 1981, primer a Venècia i després a Santa Mònica, Califòrnia. La publicació va cobrir una barreja poc convencional d’art, música i moda en un format visual innovador i influent que va ajudar a definir l’estètica new wave de Los Angeles.
En el seu inici un fanzine en blanc i negre de quatre pàgines, va passar per nombrosos canvis de format, afegint cobertes de color i desenvolupant un estil gràfic distintiu que va explotar la quadrícula modernista amb dissenys asimètrics i contradictoris. És molt difícil trobar una col·lecció completa de tots els números, encara que si col·leccions parcials al MoMA o les Universitats de Yale o Harvard. A la seva web, podeu veure totes les portades, juntament amb l’índex i els col·laboradors de cada número. A més en l’apartat d’Arxiu es troben alguns exemples d’invitacions i altres impresos efímers, que defineixen perfectament la gràfica de l’època.

 

Menos mirar

 

# estar-se a casa 30

(CAST)
Revistas. Avant Garde fué una publicación -ignorada por el gran público y ahora venerada por diseñadores gráficos de todo el mundo- que rompió tabúes, puso nervioso a más de uno e hizo algunos enemigos. La revista fue una creación de Ralph Ginzburg y la tercera colaboración con Herb Lubalin, diseñador, director de arte y especialista en creación y aplicación de fuentes tipográficas.
Avant Garde funcionó durante 3 años, publicando 14 números en formato cuadrado y cerró debido a que Ralph Ginzburg perdió su larga batalla legal con el gobierno de los Estados Unidos, con cargos por obscenidad, en parte debido a la primera colaboración de Ralph y Herb en la revista Eros, pero eso es otra historia y otra revista.
Podéis ver los 14 números completos de la revista, digitalizados aquí.

Wet, la revista gourmet del baño fue creada y publicada por Leonard Koren de 1976 a 1981, primero en Venecia y luego en Santa Mónica, California. La publicación cubrió una mezcla poco convencional de arte, música y moda en un formato visual innovador e influyente que ayudó a definir la estética new wave de Los Ángeles.
En su inicio un fanzine en blanco y negro de cuatro páginas, pasó por numerosos cambios de formato, agregando cubiertas de color y desarrollando un estilo gráfico distintivo que explotó la cuadrícula modernista con diseños asimétricos y contradictorios. Es muy difícil encontrar una colección completa de todos los números, aunque si colecciones parciales en el MoMA o las Universidades de Yale o Harvard. En su web, podéis ver todas las portadas, junto con el índice y los colaboradores de cada número. Además en el apartado de Archivo se encuentran algunos ejemplos de invitaciones y otros impresos efímeros, que definen perfectamente la gráfica de la época.

 

AvantGarde_1AvantGarde_2

Wet_1 Wet_2