D5_2022_VARIACIONS A PARTIR D’UNA CADIRA

(CAT)
La cadira és ni més ni menys que la Berlín de Gerrit Rietveld. Al voltant de 1923, Rietveld va introduir dos nous elements formals en els dissenys de mobles: l’asimetria i l’ús de panells plans. La cadira Berlín dissenyada per a una sala d’exposicions, està feta de fusta lacada en blanc i negre, una obra que reflecteix la maduresa del pensament artístic de Rietveld. Reeditada l’any 2005, per Rietveld originals, es pot trobar al mercat per 2.441€, un preu més proper al del món de l’art que al d’una simple cadira.

Les variacions les proposa l’artista David Diao, que fins al 12 de març presenta l’exposició Berlin Chair in Pieces a la galeria Postmasters, al barri de Tribeca a Nova York. Diao ha treballat durant molt de temps amb un vocabulari geomètric reductiu, mentre sempre rebutja qualsevol narrativa reduccionista del postmodernisme.

Vaig descobrir Diao en un post escrit per John Yau per a Hyperallergic, que podeu llegir aquí i on entre altres coses diu: Diao combina un conjunt únic de trets entre els artistes compromesos amb l’abstracció geomètrica; és conceptual, dubtós, divertit, autobiogràfic, racialment conscient, concís, mordaç, fredament satíric, interessat en superfícies sensuals però pràctiques, disposat a exposar el seu procés, contradictori i resistent a desenvolupar un estil característic com a mercaderia estètica.

Una nova intersecció entre el món del disseny i l’art que la Festa del Grafisme vol compartir amb tots vosaltres.

Rietveld_Diao-1

Cadira Berlín / 71,5 x 57 x 100 cm. Alçada del seient 45 cm/ Alçada del braç 70 cm
Rietveld’s Berlin Chair parts describing a square-magenta (2021), acrílico sobre lienzo, 214 X 214 cm.

 

Rietveld_Diao-2

Cadira Berlín / 71,5 x 57 x 100 cm. Alçada del seient 45 cm/ Alçada del braç 70 cm
Rietveld’s Berlin Chair parts on red, yellow, blue (2021), acrílico sobre lienzo, 114 x 165 cm.

Rietveld_Diao-3

Cadira Berlín / 71,5 x 57 x 100 cm. Alçada del seient 45 cm/ Alçada del braç 70 cm
Rietveld’s Berlin Chair parts forming a circle, Green (2021), acrílico sobre lienzo, 210 x 211 cm

 

D5_2022_VARIACIONES A PARTIR DE UNA SILLA

(CAST)
La silla es ni más ni menos que la Berlín de Gerrit Rietveld. Alrededor de 1923, Rietveld introdujo dos nuevos elementos formales en sus diseños de muebles: la asimetría y el uso de paneles planos. La Silla Berlín diseñada para una sala de exposiciones, está realizada en madera lacada en blanco y negro, una obra que refleja la madurez del pensamiento artístico de Rietveld. Re-editada el año 2005, por Rietveld originals, se puede encontrar en el mercado por 2.441€, un precio más cercano al del mundo del arte que al de una simple silla.

Las variaciones las propone el artista David Diao, que hasta el 12 de marzo presenta la exposición Berlin Chair in Pieces en la galería Postmasters, en el barrio de Tribeca en Nueva York. Diao ha trabajado durante mucho tiempo con un vocabulario geométrico reductivo, mientras siempre rechaza cualquier narrativa reduccionista del posmodernismo.

Descubrí a Diao en un post escrito por John Yau para Hyperallergic, que podéis leer aquí y en el que entre otras cosas dice: Diao combina un conjunto único de rasgos entre los artistas comprometidos con la abstracción geométrica; es conceptual, dudoso, divertido, autobiográfico, racialmente consciente, conciso, mordaz, fríamente satírico, interesado en superficies sensuales pero prácticas, dispuesto a exponer su proceso, contradictorio y resistente a desarrollar un estilo característico como mercancía estética.

Una nueva intersección entre el mundo del diseño y el arte, que la Festa del Grafisme quiere compartir con todos vosotros.

Rietveld_Diao-4

Cadira Berlín / 71,5 x 57 x 100 cm. Alçada del seient 45 cm/ Alçada del braç 70 cm
Rietveld drives BMW (2021), acrílico sobre lienzo, 182 x 182 cm.

Rietveld_Diao-5

Cadira Berlín / 71,5 x 57 x 100 cm. Alçada del seient 45 cm/ Alçada del braç 70 cm
Rietveld’s Berlin Chair parts in Katsura 2-blue and yellow (2021), acrílico sobre lienzo, 195 x 152 cm.

 

Totes les imatges cedides per la galeria Postmasters
Todas las imágenes cedidas por la galería Postmasters