D11_2022_NÉSTOR SANMIGUEL DIEST

(CAT)
Llegint el diari un cap de setmana, vaig descobrir (molt tard, ho confesso) l’obra d’aquest saragossà, establert a Aranda del Duero i patronista en una fàbrica tèxtil de Burgos que, en complir els 50 anys, va dedicar tota la seva energia i talent a la seva activitat artística.

Un artista que va escollir crear als marges dels circuits convencionals i amb una obra carregada de reminiscències gràfiques. Línies, geomètriques de vegades, ondulades en altres, gairebé sempre superposades a imatges de fons que es perceben lleument.

Els seus quadres podrien estar perfectament al portfoli de qualsevol dissenyador gràfic que segurament hauria canviat l’oli i el collage pel Photoshop o l’Il·lustrator.
Néstor Sanmiguel construeix la seva obra com un veritable palimpsest visual.

Podeu llegir més sobre ell aquí i aquí.

 

Sanmiguel_1_webPortada de catálogo, Almíbar caliente
Sanmiguel_2_web

Amnesia, 2015. Acrilici, tintas y papel

Sanmiguel_3_web

El arrozal, 1999

Sanmiguel_4_web

El pintor y la modelo, 2001

Sanmiguel_5_web

El rio del olvido, 2004

 

D11_2022_NÉSTOR SANMIGUEL DIEST

(CAST)
Leyendo el periódico un fin de semana, descubrí (muy tarde, lo confieso) la obra de este zaragozano, afincado en Aranda del Duero y patronista en una fábrica textil de Burgos que, al cumplir los 50 años de edad, dedicó toda su energía y talento a su actividad artística.

Un artista que escogió crear en los márgenes de los circuitos convencionales y con una obra cargada de reminiscencias gráficas. Líneas, geométricas en ocasiones, onduladas en otras, casi siempre superpuestas a imágenes de fondo que se perciben levemente.

Sus cuadros podrían estar perfectamente en el portfolio de cualquier diseñador gráfico que seguramente habría cambiado el oleo y el collage por el Photoshop o el Ilustrator. Néstor Sanmiguel construye su obra como un verdadero palimpsesto visual.

Podéis leer más sobre él aquí y aquí.

Sanmiguel_7_web
Encuentros nocturnos por los parques. Las credenciales caducadas, 2005
Sanmiguel_8_web
Nahia gehiago dirudi lana, 1999
Sanmiguel_9_web
Paisaje con bañista, 2011-2012
Sanmiguel_10_web
Raum and raüme, 1999