Docomomo ibèric, arxiu d’arquitectura

(CAT)
El nom de Docomomo sorgeix de les sigles d’una organització internacional, Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhoods of the Modern Movement, creada el 1990 amb objectiu d’inventariar, divulgar i protegir el patrimoni arquitectònic del Moviment Modern.

La Fundació Docomomo Ibérico, amb seu a Barcelona, coordina la consecució d’aquests objectius a Espanya i Portugal des del 1993 i us convidem a visitar la nova web que documenta més de 2.000 edificis a Espanya i Portugal.

Un web dissenyat per Pixtin, un estudi entre els membres del qual es troba Maider Zulueta, participant a la darrera edició de la Festa del Grafisme, la del 2022. En l’explicació del projecte, Pitxin, fa interessants reflexions sobre el valor del disseny i canvia el posicionament de la web a una filosofia usuaricentrista, on l’arxiu d’edificis es pot visualitzar de diferents maneres: exposicions, mapes, línies de temps, monogràfics…

docomomo_1 docomomo_2 Docomomo_3 docomomo_4

Docomomo ibérico, archivo de arquitectura

(CAST)
El nombre de Docomomo surge de las siglas de una organización internacional, Documentation and Conservation of buildings, sites and neighbourhoods of the Modern Movement, creada en 1990 con objetivo de inventariar, divulgar y proteger el patrimonio arquitectónico del Movimiento Moderno.

La Fundación Docomomo Ibérico, con sede en Barcelona, coordina la consecución de esos objetivos en España y Portugal desde 1993 y os invitamos a visitar su nueva web que documenta más de 2.000 edificios en España y Portugal.

Una web diseñada por Pixtin, un estudio entre cuyos miembros se encuentra Maider Zulueta, participante en la última edición de la Festa del Grafisme, la de 2022. En la explicación del proyecto, Pitxin, hace interesantes reflexiones sobre el valor del diseño y cambia el posicionamiento de la web a una filosofía usuariocentrista, en la que el archivo de edificios se puede visualizar de diferentes maneras: exposiciones, mapas, líneas de tiempo, monográficos…

docomomo_5 docomomo_6 docomomo_avatar_2