D01_2023_FRONTERES, NATURALESA I DISSENY GRÀFIC

(CAT)
El primer document que volem compartir per a aquesta nova edició de la Festa centrada en el grafisme i el paisatge, és un text de Rosa Llop que va aparèixer al número 16 de la revista Grrr a la llunyana tardor de l’any 2008.

Aquest és el primer paràgraf i podeu llegir larticle complet aquí.

Aquest estiu, durant un passeig ociós per un bosc pirinenc, em vaig trobar de sobte amb un rierol que va despertar en mi una reflexió al voltant del disseny i les fronteres. El lector es preguntarà què té a veure un riu amb el disseny, però la veritat és que darrere d’un entrepà de sobrassada i formatge a l’ombra d’un avet i amb el so de l’aigua fluint graciosament, les meves reflexions sobre les fronteres del disseny em van semblar molt clarividents.

El primer que va cridar la meva atenció d’aquest rierol va ser que la composició global que oferia em recordava els jardins japonesos: pedres molsques repartides aleatòriament, branques d’avets bressolades pel vent, sorolloses cascades al final de la perspectiva, tot això en una composició harmoniosa imperfecta… i de sobte vaig recordar les amables paraules de la meva mestra d’Ikebana: l’art floral i el disseny dels jardins japonesos, no es deuen a res més que a una atenta observació de la natura.

Fronteres,naturalesa i disseny grafic_1

 

D01_2023_FRONTERAS, NATURALEZA Y DISEÑO GRÁFICO

El primer documento que queremos compartir para esta nueva edición de la Festa centrada en el grafismo y el paisaje, es un texto de Rosa Llop que apareció en el número 16 de la revista Grrr en el lejano otoño del año 2008.

Este es el primer párrafo y podéis leer el artículo completo aquí.

Este verano, durante un paseo ocioso por un bosque pirenaico, me encontré de pronto con un riachuelo que despertó en mí una reflexión en torno al diseño y las fronteras. El lector se preguntará qué tiene que ver un río con el diseño, pero la verdad es que tras un bocadillo de sobrasada y queso a la sombra de un abeto y con el sonido del agua fluyendo graciosamente, mis reflexiones sobre las fronteras del diseño me parecieron de lo más clarividentes.

Lo primero que llamó mi atención de este riachuelo fue que la composición global que ofrecía me recordaba a los jardines japoneses: piedras musgosas repartidas aleatoriamente, ramas de abetos acunadas por el viento, ruidosas cascadas al final de la perspectiva, todo ello en una armoniosa composición imperfecta… y de pronto recordé las amables palabras de mi maestra de Ikebana: el arte floral y el diseño de los jardines japoneses, no se deben a nada más que a una atenta observación de la naturaleza.