Collages. Una exposició d’Arcangela Regis

(CAT)
Collages reuneix una selecció de peces pertanyents a tres sèries diferents, realitzades en els darrers dos anys, Salir, Malos tiempos para la lírica i Estructuras.

Tres sèries que mitjançant l’ús del collage ens remeten a mons com el del confinament, les lletres de les cançons o el barri del Somorrostro. Aquesta mostra d’Arcangela Regis, membre del col·lectiu organitzador de la Festa del Grafisme gairebé des dels seus inicis, es podrà veure al Taller Balam de Barcelona.

La sèrie Salir es va realitzar durant el confinament i reuneix collages diversos, que giren entorn del concepte de sortir a les seves diverses accepcions metafòriques. Un anhel més enllà de la pandèmia, que inclou confins, identitat o llibertats. Des de sortir a ballar fins a sortir del sistema.

El projecte Malos tiempos per a la lírica neix de l’interès per les lletres de les cançons i en particular s’endinsa en el repertori de diversos cantautors. El projecte, sorgit després de la mort de Leonard Cohen, se centra en el mordaç anàlisi social del seu tema Everybody Knows (1988); l’acompanya Masters of War de Bob Dylan (1962). Tot i haver estat escrites, una, fa 34 anys, i l’altra fa 60, són textos terriblement contemporanis. Els collages que les il·lustren acompanyen els títols impresos artesanalment.

Al projecte Estructuras, l’autora s’allunya del figuratiu per endinsar-se en l’abstracció a partir de papers vells agrupats com arquitectures o estructures, articulades per peces de letraset. S’inspiren a les barraques del desaparegut barri del Somorrostro.

Exposició
De l’1 de desembre del 2022 al 9 de gener del 2023
Taller Balam, Carrer Pàdua, 25, Barcelona

Inauguració
Dijous 1 de desembre del 2022 de 18:00 a 20:00 h.

Collages_2_bis  Collages_1_bis

 

 

Collages. Una exposición de Arcangela Regis

(CAST)
Collages reúne una selección de piezas pertenecientes a tres series diferentes, realizadas en los últimos dos años, Salir, Malos tiempos para la lírica y Estructuras.

Tres series que mediante el uso del collage nos remiten a mundos como el del confinamiento, las letras de las canciones o el barrio del Somorrostro.  Está muestra de Arcangela Regis, miembro del colectivo organizador de la Festa del Grafisme casi desde sus inicios, se podrá ver en el Taller Balam de Barcelona.

La serie Salir se realizó durante el confinamiento y reúne collages diversos, que giran entorno al concepto de salir en sus varias acepciones metafóricas. Un anhelo más allá de la pandemia, que abarca confines, identidad o libertades. Desde salir a bailar hasta salir del sistema.

El proyecto Malos tiempos para la lirica nace del interés por las letras de las canciones y en particular se adentra en el repertorio de diversos cantautores. El proyecto, surgido tras la muerte de Leonard Cohen, se centra en el mordaz análisis social de su tema Everybody Knows (1988); le acompaña Masters of War de Bob Dylan (1962). A pesar de haber sido escritas, una, hace 34 años, y la otra hace 60, son textos terriblemente contemporáneos. Los collages que las ilustran acompañan los títulos impresos artesanalmente.

En el proyecto Estructuras, la autora se aleja de lo figurativo para adentrarse en la abstracción a partir de papeles viejos agrupados cómo arquitecturas o estructuras, articuladas por piezas de letraset. Se inspiran en las barracas del desaparecido barrio del Somorrostro.

Exposición
Del 1 de diciembre de 2022 al 9 de enero de 2023
Taller Balam, Carrer Pàdua, 25, Barcelona

Inauguración
Jueves 1 de diciembre de 2022 de 18:00 a 20:00 h.

Collages_1